23948sdkhjf

Søstrenes gode idé er blevet millioner værd

En god idé, der ved en tilfældighed opstod i et sommerhus på Fanø, er nu for alvor blevet en god forretning for søskendeparret Luise og Karina Sejrup.

De står bag webshoppen Molly&My, der sælger dame- og børnetøj, og som for første gang har fremlagt et årsregnskab med millionoverskud.

Webshoppen Molly&My kom ud af 2020 med et overskud efter skat på 4 mio. kr. Det var næsten en seksdobling sammenlignet med året før.

Omsætningen oplyses ikke, men søskendeparret fortalte tilbage i 2018, at den lå på den gode side af 20 mio. kr. Det tal er kun vokset siden.

Sagde deres job op

Mange af landets netbutikker har under corona oplevet tårnhøje vækstrater som følge af tvangslukkede butikker og ændrede forbrugsmønstre.

Luise og Karina Sejrup etablerede deres webshop tilbage i 2015. To år senere opsagde de deres faste fuldtidsjob som socialrådgivere for at kunne hellige sig Molly&My og iværksætterdrømmen.

- Vi stod ved en skillevej, hvor vi ikke kunne drive webshoppen ved siden af vores arbejde, og vi blev ved med at ansætte. Så besluttede vi at gå fuldtid, for det var jo drømmen at blive selvstændig og kunne leve af det her, sagde Luise Sejrup til Finans i 2019.

I dag tæller virksomheden over 30 ansatte, hvoraf cirka en tredjedel er fuldtidsansatte. Flere gange har Molly&My måttet flytte for at få mere lagerplads og dermed kunne håndtere de mange ordrer, som dagligt tikker ind. Virksomheden holder til i Taulov ved Fredericia.

Børnetøj er big business

Molly&My er langtfra den eneste børnetøjsvirksomhed, som i disse år oplever stor succes. RetailNews har skrevet om flere andre af slagsen, heriblandt Luksusbaby og Konges Sløjd, som begge tjener millioner.

På Børsens nyeste liste over landets hurtigst voksende virksomheder, de såkaldte gazeller, finder man hele tre børnetøjsvirksomheder, der alle oplever kometvækst. To af dem er på fire år vokset med over 1.000 pct.

- Vi har set, hvordan børnetøj de senere år har klaret sig bedre end traditionelt modetøj. Dels er forbruget af børnetøj herhjemme stigende. Dels ser vi, at eksporten af dansk børnetøj drøner derudaf, sagde Michael Hillmose, international chef i Dansk Mode & Textil, tidligere på året til RetailNews.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.169